WADI RUM. Jordania

Ja feia anys que rondava pel cap d'anar a tastar la roca del desert de Wadi, però sempre acabava tirant el fanatisme d'inici d'hivern cap al món blanc i glaçat.....veient com està el panorama pel Piri sembla que era l'any per fer-ho!!!! Uns nadals diferents amb en Xavi, Dafne, Ramon, Raimon, Cris i jo.
De vies, vam fer les clàssiques i acertadament recomenades pels diferents bloggescaladors catalans que han visitat terra jordana. Aquí van algunes fotikis i quatre comentaris, ja que en els altres blogs i el llibre de la zona ( tot i no ser una meravella és útil) tenim l'info necessària.
Quatre comentaris sobre les vies:
Jebel Rum:
Inferno: Via guapa. El pas de 6b obligadet i té una apretada.
Fly Of Fancy: Via guapa. Fisura de 6b de pel·licula. No empalmar els dos primers llargs. Si es rapela la via fer rapel intermig. No anar directe a la R a peu del 6b. A naltros se'ns van enganxar les cordes.
Insalah Factor: Viote. El primer 6b no és obligat. Els 6as i l'últim llarg de xemeneia, peleons. El 6c bastant facticle, potser una mica expo.Repetir alien groc pel 6b, repetir tascons petits, petits pel 6c. Els camalots 4 i 5 et faran anar tranquil en l'últim llarg. Descens: Final de la via a mà esquerra ull d'Alà (gran forat a la roca). 4-5 ràpels baixant banda dreta del forat, cap al fons de canyó. Remontar canyó direcció a dintre la muntanya per banda dreta, mig fitat, passos de fins a 5 expos. Creuar a banda esquerra, girar 180 º, seguint fites direcció a poble, arribar a petit collet. Caos de fites. Seguir la cresta de la Hammad's route fins a un ràpel 45 m cap a la banda del couloir. Destrepar blocs baixant a mà dreta, 50 m màxim. Ràpel 30 m difícil de veure. Segon ràpel de 30 m fins a couloir. D'aquí ja fàcil pel couloir fins a camir que porta a les fons. ( així és com varem baixar naltros, entre dubtes i embarques varem tardar quasi 4 hores).
The beauty: guapa, guapa. El segon llarg de col·locar-se bé, el vam empalmar amb el tercer. Últim llarg entrada dura però després millora. Per anar tranquil, dos camalots del 5 i dos del 4 (desde abaix no ho sembla, però la fisura va estrenyent i la segona meitat entran els del 4). Aprox estudiar-la una mica.
Lionheart: Altre viote. Aquí el grau apreta. El més dur, el segon llarg. Segona meitat de tercer llarg apretada plaquera expo amb caiguda a repisa. Pot estar bé fer R intermitja. Cinquena tirada 6b tram de off-with per posar els nervis a prova ( jo vaig cridar la mama un parell de cops).
Aprox: Curiós pas "d'espeleo" en bloc empotrat. Descens: La cordada s'enganxa a tot arreu. Inclòs els ràpels alternatius per no enganxar cordes!!!
Al Barah canyon:
Merlind's band: Guapa. El primer llarg el més difícil. Super línia que atrau només veure-la.
Stars Of Abu Judaidah: Guapa via. A la ressenya del llibre, després del segon llarg, falta un llarg de 5+/ 6a,. En general graus força suaus. Si es vol rapelar la via, millor no fer l'últim 5+.

Guerra santa. Via equipada, vertical i guapa (ja sé que em repeteixo....però a "cual mejor"). Sisens agraïts i disfrutons. Ben equipada, però hem d'escalar. Màxim obligat 6b o 6c com a molt. Portar bagues per ponts de roca. Algun friend per si aca va bé, però es passa sense. Naltros vam fer servir algun alien i el 0,75. Com no, vigilar últim ràpel amb les cordes!!

Info logística:
Transport:
Bus wadi-rum-aqaba 1 al dia a les 6.30 matí. 3 dinars. fins a encreuament carretera del rei 1 dinar.
Taxi Petra-Wadi rum 30 dinars. Taxi Aqaba-Wadi Rum 15 euros.Taxi-furgo Wadi-Amman aeroport fins a nou places ( sense petates) varem pagar 120 dinars. Crec que es pot treure per 100 sense intermediaris. Un cotxe 5 places per 70 fins i tot. Per anar pel desert demanen barbaritats, però es pot trobar per 40 dinars (que et portin a Barah canyon un dia, i et vinguin a buscar el pròxim). 20 dinars per anar i tornar de guerra santa. Si algú vol el contacte que m'envií un mail, ara no el tinc aquí. El cotxe, una desferra, però et porta a lloc.

Varem dormir a cal Mohamed per tres dinars la nit. És propietari del sunset camp (per guiris i fora del poble) el paio ens volia liar per portanos -hi cada dia ( 19 dinars nit-mija pensió). Ca seva bastant guarro, sense dutxa, etc.... i ell sembla que mou bastant el cotarro al poble. Bastant màfies, jo no repetiria.

Varies botiguetes amb queviures bàsics. Es pot regatejar una mica els preus. Com a referència; Kilo arròs 1.25 dimars, iogurts 0.25,pot tomaquet 500gr 0.70, coke dos litres 1 dinar. Simplement per veure si algú et vol timar més del normal.
Per sopar, hi ha el Rest house ( no hi hem anat), Ali's place ( arroz con pollo), i hi ha un altre lloc que esta força bé, amb menu climber jeje!!(sopa, amanida i pollastre amb arros o patates) per 4 dinars.

Turisme: Petra molt car. Ho han pujat de 25 a 55 dinars!!!! 60 euros!!!! I el poble, wadi musa ideal per robar al turista. El meu consell, entrar-hi per camins no oficials....que n'hi ha, i fugir de wadi musa, la veritat.
Aqaba no té res especial, però hi ha mercat, pots trobar bons llocs per menjar a preu més normal, i el fons marí és espectacular. Bé, jo ho comparo amb el nostre pobre mediterrani i no té color!!!

Els blogs interès pijuclimb, rumba team, agaston, blog d'en pastes

Altres són les del Thivel i el Ravier, amb les seves obertures. També la web de murailles.

mikel saez de urabain gabilondo ha dit...

Guapa la escalada en jordania. bonita alternativa para esos meses tontos de mal tiempo que tenemos por aqui. El tema de donde consultar condiciones de Kandersteg, pues no lo se. Nosotros tampoco encontramos nada en internet y fuimos a cañon. Tuvimos suerte. Siento no poder ayudarte.

Celimar ha dit...

Quines vies i quines fotos més guapes! Enveja sana! Babejant!

Albert ha dit...

Al final no fuimaos a Kandersteg,perobuscando encontre una webcam que se podia ver las cascadas ( las mas cercanas al pueblo)..ahora no recuerdo link.