GESAM a Paret de l'aeri. 7 de juliol de 2010

Mirant ressenyes i llibres sempre m'havia atret aquest línia de tall clàssic que discorre entre la reecuentros i la lotus. Sobre el paper es veia maca...però la falta de repeticions conegudes i no sentir-nr a parlar em feia pensar el pitjor, i després de veure la col.lecció de burilillos rovellats i pitons dubtosos desde les vies veïnes me l'havia tret del cap momentaniament. Per això després de sentir que l'havien restaurat he volgut anar a repetir-la.
Tal com dic, es tracta d'un restaurament no un reequipament. És a dir, "disfrutes" del romanticisme de la via sense el perill de matarte per arrancar la R. Han reequipat reunions amb parabolts i hi ha algun que altre parabolt als llargs i alguns pitons nous. En general, m'ha agradat bastant i amb una restauració que manté l'essència aventurera. Reverència als aperturistes i felicitats als restauradors!!!
Referent al material a portar, semàfor aliens, camalots 0,75, 1 i 2. Moltes cintes, 15 mínim ( la via està força equipada, però tot deixa bastant que desitjar: és a dir ho xapes tot "persiaca"), xapes recuperables per l'últim llarg. El tema de pitons....ufff...jo en portava..i en vaig posar només un de necessari. A meitat de fisura del segon llarg. Aquest pas sense pitonar... ja pots fer 6b suelto, suelto. Amb un pitó allà es fa en lliure sense estressar-te. Si vas sense pitó no esta de més portar alien blau i el groc repetit potser.
Grau obligat, posant aquest pitó potser no passa de 6a, però millor anar suelto amb 6b caranord per disfrutar una mica.Vaja, segon llarg clau. Però bé, jo sóc d'aquests que tendeixo a pujar els graus de llibres i ressenyes. Per cert, moltes ressenyes marquen el segon llarg de fissura del terç superior més difícil que'l primer..i és al revés.
Ahhh!! comentar que en els flanqueig del llarg 2 i inici de l'últim, el parabolt queda una mica avall i potser millor no xaparlos pel rosament. Jo, el del segon llarg no el vaig xapar.
A les reunions ( menys la 1) hi han maillons, però a alguns pitons tb!!! Al primer llarg en vaig trobar un parell just al començar el lliure. Tot pensant que era un abandono anterior me'ls vaig emportar. Després, al trobar-ne més vaig suposar que els havien posat els restauradors. Ho sento!!!! que ningú em tiri la cavalleria per sobre, que ja sabem com va això dels foros!!! Tot i això, aquests es xapaven perfectament.
Pos res, a repetir-la i netejar-la, que unes quantes pedres vem tirar...i una va deixar un record a la barbeta del Marcelí.


2 comentaris:

Amadeu ha dit...

Passejant per el blog ple de vies notables m'ha estranyat que tant vosaltres com la majoria del darrers repetidors de la Gesam feu el tercer llarg per la Lotus.Es una llastima no fer l'original doncs et perds una bona oportunitat d'apendre a escalar per roca delicada.I, podem dir que hem fet una via si ens hem saltat un llarg dificil?
Només es una reflexió...
Salut!
Amadeu

Bloc Empotrat ha dit...

La vàrem fer fa poc i la ressenya ens va anar de conya, merci!!!