TORRE TRIESTE. Via combinació Carlesso i Cassin-Hasse.

Situació: Es troba al sector sud de Civetta. Pel sud, s'arriba per la vall d'Agordina.Pocs kilòmetres despres d'Agordo, en un petit nucli de cases agafar desviu a la dreta i seguir petita carretera amunt, pel fons de la vall, fins a bareto i parking on deixar el cotxe. Desde la carretera principal es veu la mole de la Torre Trieste, però la senyal que et marca el desviu ( Refu Vazzoler), és petit i t'has de fixar.
Aprox: Desde on deixes el cotxe, seguir pista direccio Ref. Vazzoler. Després d'uns 50 minuts s'arriba a desviu a mà dreta. ( sender q porta a ferrata Tissi).Si anem al refu 10-15 minuts més pista amunt. Després de creuar tota la base de la paret s'arriba a un torrent sec. Deixe'm el sender i pujem, ara per la vora dreta del torrent , ara pel mig entre blocs...fins a agafar la vira que ens porta a peu de via. Peu de via que es troba quan la vira, després de vorejar tota la vessant est de la torre, canvia d'orientació i ens deixa a la vessant sud. Dos pitons de R0. Còmode per poder-nos equipar. En total 1h 30 minuts desde parking, i la meitat desdes refu.

Via: Comentar que la nostra ascenció, i per tant la ressenya aquí penjada, es basa en el croquis de planetmountain http://www.planetmountain.com/Rock/vie/Detailowmap.html?rec=32851&gruppo=Civetta&area=Dolomiti&cima=&nviarec=32851&gruppo=Civetta&area=Dolomiti&cima=&nvia=, pot ser interessant tenir-la.. a veure sino us embarqueu com naltros!!!. Lo dicho, es fan els primers llargs comuns Cassin-Carlesso. Entre el llarg 3 i 4 hi ha la possibilitat de no flanquejar tant i tirar amunt saltant-nos la R3... a condició d'apretar-li amb una mica de morro!!! Naltros vem flanquejar com a mortals q som..jeje!!! A partir de la R6 la Carlesso tira a la dreta, naltros pillarem la Cassin fins a la primera vira. Ens van comentar que la cassin fins 1 vira té roca més bona i compacta que la Carlesso, que diuen, és una mica guarrilla en aquest tramp. Un cop arribat a la 1 vira heu de tirar cap a l'esquerra. A la dreta és un possible escape, tot i que per el vessant est haureu de fer un parell de llargs de "quarto" per arribar a la 2ª vira i conectar amb el descens.
Tornant a la vira, aquí ens vem embarcar a l'hora de pillar la Carlesso. Embarque que no us recomano si no voleu passar por de la bona o aneu sobretins en fissures tiessa-desplomada a protegir, amb entrada trencada inclosa. Suposem que la carlesso va més a l'esquerra....però només suposem. En la reunio de sortida a la primera vira hi ha una linia de pitons que pujen pel desplome groguenc...suposem que és la Cassin... amb la que ens retrobem dos llargs més amunt. Un cop a la segona vira (escape a la dreta), tens que tirar bastant a l'esquerra per la vira. I trobaràs una R d'una altre via, has de tirar més a l'esquerra. Com q al croquis de planetmountain no la marca....això va fer que estiguessim a punt d'embarcar-nos per segona vegada... ( potser si arribes a la 2 vira per la Carlesso no et creues amb aquesta R...no se). Conclusió...si no hi ha pitons no t'embarquis per molt evident q sembli! A partir de la segona vira ja vem seguir bé la Carlesso i la sortida directa Hasse.
Descens: uf!! activitat per si sola. A nosaltres s'ens va fer fosc dos rapels per sota de la segona vira... A partir d'aquí unes ressenyes marquen escapar-te a la dreta per vires i detrepes fins a pillar el torrent d'aprox. Altres simplement marquen baixar per la canal amb destrepes i "algun rapel". Com que era fosc, varem baixar per la canal q era el més evident. Però aquesta es va redreçant fins q acabes fent 1 rapel de 30m, 2 de 60-50m( saltant-nos alguna R suposem), i un de 30 m. Superencaixonat dintre un barrancot, a vegades volats..i amb una mica d'aigueta i roca patinosqui per donar més ambient. Prohibidissim en cas que plogui: muete segura, abans bivac "romántico bajo la lluvia" a 2 vira. Un cop arribat al torrent d'aprox ja està....tot i q baixar de nit ...no es tant evident q pujar fresc al matí...pero bé.

Refu: Es troba a 1h-1.15 h caminant per pista desde el parking. Tot i que no es necessari fer nit per anar a la via. Es pot sortir directament desde el cotxe matinant mes.Jo recomano anar al refu; no és molt gran, no està gaire transitat i és acollidor.. a part de gaudir d'una vista de la torre Trieste inmillorable. És del CAI, 8,5 euros dormir i aquí sí que fan sopar alpino federat a 9,5 euros..diria ( ens vam portar el menjar)..i 3 euros de la meva comissio (eiii....és broma!!!). Guardes cordials i amables. No hi ha llibre de ressenyes, però si li demanes, el guarda te un llibret petit de Civetta on es veu força bé el descens...inclús es va oferir a escanejar i imprimir-nos el descens!!!!. Hi han habitacions 2, 4 ,6.... pers amb llits individuals. El refu està a 10 minuts del desviu del sender d'aprox.a via.
Vaya rollo q he metio!!!!