URP-SAM-BAM. Forcanada

Finals d'agost,en plena onada de calor. Miro el temps i el Picó prediu temperatures récord per al finde. Tot seguit només penso en fugir i escalar...lloc fresc,cara nord i que motivi. Solució: Ravier a la Torre Marboré. Però, poc després, uns ocellets que estaven per allà, em diuen que hi fa falta el neoprè.
mmmm.... deixem pensar...la forcanada!!! Doncs Ramon, Bernat i un mateix cap allà anem.
Personalment fa anys vaig fer la Ravier i em va agradar més que la URP-SAM-BAM. Però només per on està podem dir que val la pena. Marcada fins la meitat amb punts vermells, semiequipada a completar amb típic repetori de friends i tascons sense passar-se. varem anar amb ressenyes de resenya.net i caranorte.com.



ATENCIÓ!!! Inici del penúltim llarg (6a/A0) ha saltat un pito...extrapla diria jo. Es pot passar amb un alien vermell just a sota per posar un de groc a un altra fisurilla més amunt. Pas llarg de A0 posant-te de peu del alien vermell i estirant el cos rotllo gadgeto-braç. Si portes un pito, passes com un senyor..però carregues massa per un pas.

2 comentaris:

Mingo ha dit...

Aquest estiu hi vam donar una volteta caminant i la veritat és que es veu una senyora paret. Amb el col.lega comentavem de venir el proper estiu jo li deia de fer la Ravier però ell em deia que segur que la que heu fet vosaltres és millor via. Per les fotos veig que vau fer l'aproximació per l'Artiga de Lin. No és millor venir per la vall d'Urno (riu Nere)? ho dic per la baixada. Si fas la Ravier i arribes dalt de la Forcanada la tornada no és molt llarga?. Una última cosa el tram del 6b de la Ravier és obligat? pq me'l imagino una mena de cova forat molt humit. Ostres quin rotllo t'he fotut.
Albert moltes felicitats per l'ascensió

Albert ha dit...

Jo la Ravier la vaig fer fa potser 8 o 10 anys!!És a dir que la comparació pot ser una mica distorsionada.
La Urb està més equipada. La ravier estava força neta...recordo portar pitons (4 o 5)..suposo basicament univ i plans. El 6b humit és uns passos d'A0 o A1 posant alguna peça. El 6b no és obligat segur. Inici de via una mica perdedora.
Naltros vam fer cim i varem baixar per la canal de forcanada...llavors erem bastant pardillos. O sea la pitjor opció!!! El millor és baixar cap a coll de l'equerre.
L'aprox sempre l'he fet pel Artiga, desconec altres opcions.
Anims i a fer-la!!!